torsdag 22 juli 2010

Eftermiddagens projekt

Före:

Eftersom jag inte har någon röst fick jag roa mig med något i alla fall.
Så för en stund sedan kom jag på att jag kunde måla om syrrans cykel, som hon har här på landet. Hon har sagt att hon skulle vilja att den var rosa. Så nu är den det!

Började med att tvätta av den, gnugga lite med svinto där den var som mest rostig och sedan maskera det som jag inte ville spraya. Var faktiskt lite duktig och skruvade bort monarkskylten som sitter fram på cykeln.
Sedan var det bara att spraya på färgen. Den räckte precis hade kanske till och med behövt lite till! Men men... den är i alla fall rosa.

Efter:


2 kommentarer:

anna sa...

åh vad fin den blev! Jag hade tänkt måla om min gamla cykel också, blir kanske rosa den med eller cremevit. kram

Liselott sa...

Ja det tycker jag du ska göra! Det gick snabbt och blev väldigt fint!